tisdag 6 december 2011

Snö!

Jag gav upp hoppet, vi får ingen vit jul. Det blir en regnig och grå jul. Men så igår, vaknade jag och när jag sedan tittar ut genom fönstret ser jag dom största och vackraste snöflingor som dalar ner och lägger ett vitt täcke på marken. Jag var lycklig som ett barn på Julafton! Och ännu ligger den kvar. Kan det hända att den ska stanna hos oss? Jippi!

Nu har julkänslan verkligen kommit fram i mig. Jag har ju som många andra börjat julklapps handeln också. Är klar med klappar åt mina bröder, och nästan till Lars. Har två klappar kvar till honom. Sen är det några fler, Lars syskon, syskonbarn, hans föräldrar och mina föräldrar. Vi vet dock vad som skall handlas, på ett ungefär. Så det är ju i princip klart, och det känns väldigt skönt. Jag brukar vara "dagen före julafton stress monster" jag vet inte vad som hände i år. Men bra är det ju iallafall.

På tal om jul och julklappar. Årets julkalender "Tjuvarnas jul", vad tycker ni om den? Personligen tycker jag faktiskt den är bra i år. Jag har vart jätte besviken flera år och inte alls sett den. Men jag tycker det hör December till. Och julkalendern blir man aldrig för stor för. Det är mysigt och juligt. I alla fall så gillar jag årets kalender, och jag ser den varje morgon.

Jag sitter just i denna stund och funderar på om jag ska plocka fram julgranen. Eftersom jag är allergisk måste vi tyvärr ha plast. Helst vill ju jag ha en riktig gran. Men bara jag får ha en gran så är jag ändå nöjd. Jag brukar ta upp den ganska nära julafton, men jag är väldigt sugen på att ta fram den nu, idag. Och så får det nog blir. Stor städade här hemma igår så jag plockar nog fram den ikväll. Lite julmusik, glögg och julgrans pynt. Inte illa en Tisdag kväll. Återkommer senare med bilder på skönheten! Ha det bra.


Kram Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar