tisdag 29 november 2011

On the road again!

Efter sömnlösa nätter och hängiga dagar med halsont och slemhosta kom jag tillbaks till "livet" igår. Ha ha! Jag drog igång med ett städryck som jag egentligen skulle ha gjort till advent med hade noll ork till det. Nåja, bättre sent än aldrig. Storstädning av hemmet, tvättade, diskade och renbäddade sängen. Alla julgardiner, stjärnor och stakar är på sin plats och det är så mysigt juligt här nu. Har även hunnit slå in några klappar. Granen får dock vänta till 3:e advent.

Efter allt städande satt jag igång ett bak, eller tre bak. Det blev två plåtar mockarutor, en med kokos på och en med strössel. Det blev chokladbollar och lussebullar. Så nu är frysen fylld med gó saker! Just i detta nuet sitter jag med en kopp varm glögg, en lussebulla och lyssnar på julmusik. Även min julkänsla börjar smyga sig på, även fast vi ännu inte fått någon snö.

Om en stund kommer mamma hit, ska gå och käka lunch med henne och sedan ska det handlas lite mer klappar. Och ett par julgardiner till sovrummet ska jag försöka hitta, för där har jag inga ännu.

Från det ena till det tredje så blev våran lilla guldklimp Charlie 12 veckor igår, och han väger nu 1290g :)

Ha en bra dag, och tänk på att tomten står bakom fönstret!






Charlie just nu, sussar sött i sängen.

Kram Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar