torsdag 17 november 2011

Året var 1991

1991 föddes inte bara jag, utan även Bingolotto föddes. Det började sändas den 19 Oktober i TV4 med programledare Leif "Loket" Olsson, och med sig hade han Bingoberra. Idag har dom firat 20 års jubileum och det var ett måste för mig att spela. Ni må tro jag är total vrickad i hjärn kontoret, men jag har faktiskt vuxit upp med detta Bingolotto.

Varje helg spelade jag Bingolotto hos mormor och morfar, jag fick alltid en egen lott och satt alltid mitt emellan mormor och morfar. Vi hade tända ljus och massor av godis. Jag minns verkligen det här som igår. Mest speciellt var det ju dagen före Julafton, för då är det ju "Uppe sittar kväll" med Bingolotto. Då åt man morfars ny griljerade julskinka, drack julmust, åt massor av julgodis och spelade Bingolotto. Varje gång jag tänker på dessa tillfällen får jag en alldeles varm känsla i kroppen, det var verkligen något speciellt för mig när jag var liten och det sitter kvar.

Ikväll när dom drog igång programmet och dom spelade original introt och Leif "Loket" Olsson och Bingoberra var på plats, då kom den här känslan tillbaks. Jag vart alldeles varm i kroppen och jag kom på mig själv att jag satt och log. Det kanske låter lite löjligt, men för mig är det ett starkt minne från barndomen och jag tycker det är jätte mysigt. Jag vann ju dock ingenting, men kanske har jag bättre lycka nästa gång.




Klockrent! - Kan du ringa efter 22, jag spelar Bingo!

"Är mamma hemma?"
Kram Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar