onsdag 23 november 2011

Julkänsla?

Det är den 23 November, vilket innebär att förra året vid denna tidpunkt hade vi -20 och massa snö. Men när jag idag tittar ut ser jag grönt gräs och regn. Jag är en riktig sommar OCH vinter människa. Jag älskar dom starka kontrasten. Gräs, sommar och sol, snö, is och kallt. Men när det närmar sig December vill jag absolut ha snö, massor av snö.

Jag känner ingen som helst julkänsla. Det beror delvis på att vi ingen snö har, men 1:a advent är ju också sista helgen i November i år. Det känns jätte konstigt, skyltsöndag i November? När jag tittar ut ser jag att folk börjar dekorera deras balkonger, altaner och gårdar med julslingor, tomtar och grejer. Jag har till och med sett dom som satt upp julgardiner, ljusstakar, julstjärnor i deras fönster. Folk bakar julgodis, dricker glögg och bakar lussebullar. Vars får dom julkänslan ifrån? Eller är det så att folk desperat försöker finna den? Den kanske inte finns där, man försöker bara jobba fram den.

Till helgen är det som sagt första advent. Då brukar jag alltid ta fram ute belysning, ljusstakar och julstjärnor. Men jag tror inte jag kommer att göra det i år. Dom får nog vänta. Det känns så konstigt när det inte är December och vi inte har någon snö. Ja, jag låter jätte deprimerad nu, jag vet, men jag vill ju ha snö och den där mysiga Julkänslan som brukar infinna sig i kroppen till första advent.


Kram Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar