torsdag 19 januari 2012

Utlandet

Som vanligt denna tid sitter vi nu och spånar om nästa resa till sol och värme. Nu har vi vart till Turkiet två gånger, och en gång till Grekland. Så nu blir det Cypern! Spännande... vi vet inte när ännu. Vi brukar ju alltid åka i början, mitten av Maj. Men min faster med familj åker till Cypern 3 Juni. Vore kul att kunna åka tillsammans. Det brukar vi ju alltid göra. Vi har aldrig vart mindre än 15 personer på en utlands resa, haha. Klart att vi kan resa själv också. Men jag gillar att kunna åka med nära och kära. Man sitter ju inte ihop i varandra så vi brukar ju ändå åka på lite olika utflykter och så vissa dagar. Men mest av tiden är vi alla tillsammans och jag tycker det är jätte mysigt! Sist vi var i Turkiet förlovade vi ju oss. Tänk att det snart gått 1 år, min älskling och jag!

Vi var till Lars mamma ikväll och hälsade på. Så då pratade vi om att börja lägga undan pengar till en utlands resa nästa vår, i slutet av Mars början av April. Eftersom hon då fyller jämnt. Så det ska vi absolut ta och göra! Vi är lite utlands tokiga här, men det är så roligt och underbart att packa väskan och sätta sig på planet till sol och värme. Och uppleva så mycket annat, simma bland delfiner, snorkla i turkost vatten och äta ny fångad bläckfisk. Vi måste få minst en dos utland varje år ;) Nu ska jag drömma mig bort till mina vita sandstränder, imorgon är det äntligen Fredag och helg. Ha det bra, sov gott!

 Cypern (det enda är ju att i Cypern den tid vi funderar på att åka kläcks dom, dom vidriga spindel äggen. Och inte vilka som helst, stora, håriga, vidriga saker. Jag ber till Gud att slippa se dessa)

 Cypern

 Turkiet Maj 2011

Turkiet Maj 2011

Kram Jessica 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar