onsdag 11 januari 2012

Helvetesbänken!

Sitter framför datorn och skrattar gott för mig själv. Jag läste just Magdalena Graags blogg och hon berättar då om hur vansinnig hon blir på damm, smulor och grus under fötterna. Men det hon hatar mest av allt är en otorkad diskbänk full med smulor och kladd. Och jag kan bara hålla med henne! Det värsta jag vet, är just precis det. Jag blir helt rabiat, och hela min värld vänds upp och ner! Och jag säger även som henne, ni må tycka jag låter psyksjuk men det finns inget värre.

Jag och Lars bråkar väldigt sällan, vi har mer våra "diskussioner". Men när vi kommer in i köket, det är då det händer. Det är här det flyger kastruller och stekspadar så grannarna förmodligen är beredda på att skicka oss raka vägen till dårhuset! Han förstår inte hur en smulig och kladdig bänk kan rasera hela min värld, medans jag inte kan förstå hur i hela friden han kan tycka om det, och inte vela ta bort det. Hur svårt kan det vara att ta trasan och torka efter sig? Och nej, våran bänk är inte stor som kungliga slottet så han behöver inte torka en jääätte yta precis, nej nej ;) Jag vill ha en ren och "fri" bänk. Den ska vara tom! Inga onödiga saker ska stå på den, och den ska vara ren. Då mår Jessica bra!

Men det är ju kul att höra att det inte bara är jag som blir ursinnig på ett egentligen litet banalt problem. Jag är faktiskt inte ensam om att vara psyksjuk. Det finns dom som delar detta vansinne med mig! Men om jag ska vara ärlig så är jag faktiskt en riktigt jobbig pedant som hatar det mesta som stör min väg. Dammråttor, sand och grus under fötterna, kläder och grejer kring golven, för mycket jackor i hallen, nycklar och snusdosor överallt, mobiler och laddare vars jag än tittar, grejer på bänkarna, högar av tvätt och obäddade sängar!

Som andra springer Marathon springer jag runt här hemma med dammsugaren i ena handen, skur moppen i den andra och damm trasan i munnen. Svetten lakar och fötterna ryker! Men jag har faktiskt försökt att bli bättre på att bara kunna lämna ibland. Dock med små framsteg men jag försäker iallafall ;)

Nu ska jag gå och torka bänken sedan hoppa i säng. God natt på er, sov så gott.

Kram Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar