torsdag 8 december 2011

Vinterns första snögubbe!

Blev gjord ikväll av mig och min yngsta lillebror, vår faster Pernilla och underbara kusiner och en av deras vänner. Vi har idag fått massor av snö. Det har ordagrant vräkt ner jätte stora flingor hela dagen. Det har dessutom vart 0 grader så vi fick perfekt bygg material till våran gubbe och lykta. Jag blir verkligen som ett litet barn när snön kommer, haha, men det är väl roligt. Att man kan ha barnasinnet kvar. Det är många i min ålder som jag med säkerhet vet att dom inte skulle ta på sig en mössa och ett par täckbyxor, vara ute i snön och bygga en gubbe. Men det är ju jätte tråkigt! Nej, här är då barnasinnet kvar och det kommer sitta i länge. Man ska ju en dag kunna busa och leka med sina egna barn också.

Tidigare idag var jag på lunch hos farmor och farfar. Han hade gjort super goda feta ost fyllda köttfärs biffar, med gräddsås och potatis. Det var så gott och biffarna var verkligen underbara! Mums, och tack igen fina ni. Sen drog vi iväg till faster Cecilia på kaffe och gó fika. Surr och skratt. Vilken fin familj och släkt jag har, jag är verkligen lyckligt lottad med alla dessa fina människor runt om mig varje dag!

Mamma och pappa har idag åkt iväg till Karlstad, dom ska på julfest med pappas jobb. Så från idag till Söndag ska min yngsta lillebror bo här. Och det är alltid lika mysigt. Får se vad vi kommer att hitta på. jag vet då med säkerhet att på Söndag blir det pepparkakas bak hos mormor. Nu ska jag bädda ner mig och Jocke, Lars sover redan då han ska upp 5 till jobbet. Sov gott och dröm sött!



Kram Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar